Відділ освіти, молоді та спорту Городнянської Районної Державної Адміністрації

Довідки про діяльність психологічної служби

Довідка на Раду РМК

 

Про роль діяльності практичного психолога Городнянської районної гімназії у профілактиці адиктивної та делінквентної поведінки

 

Напружена, нестійка ситуація, що склалася в даний час в нашому суспільстві, обумовлює зростання різних відхилень в особистісному розвитку і поведінці дітей та підлітків.

За дослідженнями вчених, основи девіацій закладаються у дитячому та підлітковому віці й активну «участь» у цій справі належить середовищу, яке оточує дитину - сім’я, освітній заклад, вулиця, шкільні друзі тощо.

Діти та молодь є більш вразливими ніж будь-яка інша вікова група до проблем, які асоціюються з вживанням шкідливих речовин, тому ми повинні допомогти підліткам, підготувати їх до прийняття саме свідомого життєвого вибору у їх власних інтересах. На це завдання і націлена робота практичного психолога Городнянської районної гімназії Мироненко Юлії Михайлівни.

В ході аналізу  роботи  практичного психолога Городнянської районної гімназії було встановлено, що практичним психологом проводиться  планомірна робота щодо  профілактики адиктивної та делінквентної поведінки.

Метою діяльності практичного психолога є профілактика, попередженя або відтермінування початку вживання наркотичних речовин на максимально можливий період, а також ризикованої поведінки, що може призвести до скоєння правопорушень.

З метою визначення кількості учнів гімназії які схильні до адиктивної та протиправної поведінки практичним психологом проводені моніторингові та психологічні дослідження з таких тем:

- «Норми поведінки» (учні 8 класів);

- «Мої життєві цінності» (учні 9 класів);

- «Моє ставлення до протиправної поведінки» (6, 9 класи);

- «Діагностика комп'ютерної та Internet-залежності» (10 класи).

 Сьогодні школа відіграє в суспільстві ключову роль, створює комунікативні можливості для дітей. Через шкільну систему відбувається протидія багатьох суспільним викликам, включаючи наркотики і злочинність тому  за результатами психодіагностичної роботи практичний психолог проводить  корекційну роботі, яку здійснює з врахуванням вікових норм дітей та їх індивідуального розвитку через впровадження у навчальному закладі профілактичної програми «Вибір». "Вибір" - це програма профілактики наркоманії, ВІЛ/СНІДу та злочинності серед підлітків. Програма базується на успішному міжнародному та національному досвіді профілактики.

Дослідження свідчать, що активна участь в шкільному житті зменшує ризик вживання шкідливих речовин. Школа є місцем де широко застосовуються соціальні зв'язки, що також зменшує ризик вживання шкідливих речовин та протиправної поведінки, тому практичним психологом розроблена корекційна програма «Психологія лідерства» яка спрямована на:

- формування навичок самоаналізу та саморефлексії, мотивів власних почуттів та поведінки, самовираження;

- вміння формулювати та відстоювати власну думку;

- розвиток творчих та пізнавальних процесів;

- розвиток лідерських якостей;

- усвідомлення необхідності  дітей з адиктивною поведінкою до ведення здорового способу життя.

Корекційна програма впроваджується серед учнів 7-10 класів, які мають відхилення у поведінці. Дана програма подана на районний конкурс «На кращу методичну розробку серед практичних психологів».   

У 2016-2017 н.р. Мироненко Ю.М. приймала участь у районному конкурсі «Працівник психологічної служби 2017». В рамках конкурсу практичний психолог  представила до уваги працівників психологічної служби району тренінгове заняття для учнів 8 класу на тему: «Вибір. Ризики» з профілактики адиктивної та делінквентної поведінки та стала лауреатом.

Практичним психологом  здійснюється просвітницько-профілактична  робота з попередження  негативних проявів поведінки. Так у 2017-2018 н.р. практичним психологом проведено:

- тренінгове заняття: «Майбутнє без залежності» (для учнів 9 класів);

- тренінгове заняття: «Відповідальний вибір» (для учнів 8 класів);

- тренінгове заняття «Відповідальний вибір» (для учнів 7 класів);

- семінар-тренінг для класних керівників: «Робота з важковиховуваними учнями».

На черговому засідання РМО практичних психологів на тему: «Інноваційні підходи щодо профілактики негативних проявів поведінки дітей та підлітків» Мироненко Ю.М.  поділилась досвідом роботи з проблеми: «Особливості роботи з дітьми делінквентної поведінки».

Також слід зазначити, що питання роботи практичного психолога з важковиховуваними учнями гімназії розглядалося на методичній раді Городнянської районної гімназії.

Поряд з цим слід відмітити, що практичним психологом не  налагоджена співпраці з  представниками поліції, центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службою у справах дітей, лікарями ЦРЛ щодо профілактики тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму та протиправної поведінки.

Також   практичний психолог розробила  і розповсюдила інформаційні буклети на тему: «Важкі діти та причини їх поведінки», «Обери здоровий спосіб життя» та методичні рекомендації для вчителів «Особливості роботи з дітьми адиктивної та делінквентної поведінки».

Водночас слід зазначити, що практичний психолог не має власного інтернет ресурсу  або сторінки на сайті навчального закладу на якому можна  висвітлювати проведені заходи, надавати рекомендації учасникам навчально-виховного процесу, розміщати інформаційні буклети.

Суттєвим недоліком також є те, що практичний психолог Городнянської районної гімназії стаж роботи якого становить 13 років не друкується у фахових виданнях з метою поширення власного досвіду роботи.

 

 

Методист з психологічної служби                                  С.В. Панасевич

 

 

 

 

 

 

Рекомендації:

  1. Налагодити співпрацю з  представниками поліції, центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службою у справах дітей, лікарями ЦРЛ щодо профілактики тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму та протиправної поведінки.

Практичний психолог Городнянської районної гімназії

  1. Створити власний інтернет ресурс або рубрику на сайті навчального закладу з метою надання психологічної допомоги, висвітлення проведених заходів, розміщення методичних рекомендацій та інформаційних буклетів.

Практичний психолог Городнянської районної гімназії

 

  1. Друкуватися у фахових виданнях з метою поширення власного досвіду роботи

Практичний психолог Городнянської районної гімназії